Wrestling i populärmedia.

GODA NYHETER!!!

Okej. Vi börjar här då. Jag drog min dagliga runda på Aftonbladets hemsida och hittade följande artikel:
http://www.aftonbladet.se/nojesliv/film/article3266600.ab

Jag och Calle har väntat i evigheter på att den här filmen skulle komma ut och nu kommer vi att få vänta med spänning ytterligare lite till för att den ska komma till Sverige. Jag personligen tvekar på att den ens kommer att släppas i Sverige på grund av kulturen inte finns MEN på något sätt ska vi nog kunna se den. Vi får åka till nått land som faktiskt köpt in filmen för release.

Filmen jag pratar om heter The Wrestler med Mickey Rourke i huvudrollen och har precis vunnit Guldlejonet på Venedigs filmfestival.

Filmen är till viss del inspelat hos förbundet CZW (Combat Zone Wrestling - länk till deras hemsida där borta -> ) och handlar om Mickey Rourkes karaktär Randy "The Ram" som en gång i tiden varit bland de största inom wrestling. Följande YouTubeklipp är filmat i världens mest berömda Bingohall (The New Alhambra arena - http://www.newalhambra.com/) i Philadelphia tillsammans med en av indiewrestlings största, Necro Butcher (i filmen kallad Hellbilly). Notera att Mickey själv ersätts av en stuntdouble en bit in i klippet då han smiter utanför ringen.



En sak som är värd att nämna är att Philadelfias fans är kända för att vara brutala (se inlägget om Kay Faban nedan) och gav nog ljudkillarna i filmen lite huvudvärk när de skanderar "FUCK YOU NECRO" halvvägs in i scenen då hans karaktär inte heter så i filmen.

Så nu går vi med spänning omkring och väntar på att filmen kommer att komma till Sverige. Håll alla tummar ni hittar. Undertecknad tänker maila SF om releasedatum.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0