Wrestling är fake.

Ja.

Det är det enda svar jag har på det. Men jag tänkte ta några rader med att kommentera detta faktum.

Jag har suttit på YouTube en stund. Jag hittade en länk där Chris Jericho genomgår en så kallad "juicing" mer känt som "blading" vilket betyder att domaren i ringen sträcker åt brottaren ett litet rakblad och är tänkt ska vara så osynligt som möjligt varpå brottaren i fråga börjar blöda från pannan.

I vissa fall är det bara löjligt när man ser det som de har gjort innan och det har ingenting att göra med att de ska ha slagit i huvudet så hårt eller på ett sådant sätt att det ska börja blöda från det.

Men vi alla vet att wrestling är fake. Det jag blir lika fascinerad över varenda gång jag ser ett sånt här klipp är att folk fortfarande blir upprörda över att wrestling är fake. Som om de precis kommit på en världsrevolutionerande tanke att wrestling är fake och att hela världen ska vara upprörda.

Som jag berättade i det allra första inlägget av den här bloggen så finns det olika kategorier av folk som tittar på wrestling.
Först och främst vi Smarks (smart marks), det vill säga vi som VET att wrestling är fake men tittar ändå.
Och sedan har vi the Smarts, det vill säga folk som kan alldeles för mycket om wrestling och kan därmed inte njuta av det.
Och sist men också minst Marks. Det betyder att folk tror att folk fortfarande tror att wrestling är på riktigt.

Jag skriver en BLOGG om detta och det är den ni läser just nu. Vi VET att wrestling inte är på riktigt och vi njuter av det ändå. Så om någon blöder i ringen finns det en anledning.

Jag ställer en fråga till er. Om ni tittar på en film och huvudpersonen har just fått en blåklocka i ansiktet och ligger i en omänsklig position på gatan, reser ni då er upp ur soffan, fåtöljen, biostolen och skriker "DET ÄR INTE PÅ RIKTIGT!". Här vill jag påstå att det är exakt samma sak. Wrestling är till för att brottningen i sig ska få berätta en historia. När det pågår en fejd mellan två brottare så måste historien föras vidare på något sätt. I många fall innebär det att någon har sagt att "jag ska behandla dig så hårt att du börjar blöda..." och så blir det ofta. Det är bara ytterligare ett sätt att föra handlingen framåt. PRECIS som i en film.

Jag kommer att få återkomma till den här historien. För den är ganska intressant. I alla fall det stora förbunden har under perioder haft en policy för "minsann-inget-blod-i-våra-ringar" medans andra förbund har låtit blodet flöda till höger och vänster...och då har det inte behövts små rakblad...men det är ett senare ämne.

Snart har the wrestler premiär...yey!
Vi har ÄNNU inte sett filmen men KOMMER att ge er en fullständig redogörelse för den när vi har sett den.

Tills dess, lev väl.

Fredrik.

Kommentarer
Postat av: viktor

Var e youtube klippet länken, så man får se det?

2009-01-31 @ 21:53:00
Postat av: Anonym

Vill bara säga en sak till. Roligt att bloggen e på G igen, har längtat!

2009-01-31 @ 21:53:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0